tisdag 30 december 2008

Lycka är

... att gå på bio (Les grandes personnes) med angelica efter att inte ha träffat henne på länge och att sedan gå och dricka te och prata om livet. Att känna hur mycket en annan människa kan förstå en.

Det är också att komma hem och lyssna på Edith Piaf och ta lång tid på sig i badrummet och lukta gott och lägga sig i sängen med en god bok (vilken har jag inte bestämt än).

Det är även att fylla på sitt tomma kylskåp och vara i sitt hem (alldeles ensam!) efter att ha sovit i diverse sängar i över en vecka.

Det är till och med att avbryta sitt jullov för att jobba i hemtjänsten hela veckan och känna hur pigg man blir av att gå upp tidigt och göra saker och prata med söttanter och trevliga kollegor och slippa prestera för ett tag och att veta att man kommer ha gott om pengar nästa månad.

Bonne nuit!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk jag vet precis! Och jag längtar efter den där typen av lugn. Just nu njuter jag av att det är tyst och att alla sover och att jag ska koka en kopp kaffe och att det är ett nytt år som bär precis allt i handen!