söndag 14 december 2008

Lazy sunday

en något intetsägande dag och jag har någon form av söndagsångest över att vara producent imorgon, att behöva gå upp tidigt, att jag inte hunnit det jag ville den här helgen heller.
Ska avsluta även denna helg med bio, En julberättelse, på Hagabion och den är lite för lång och börjar lite för sent för att jag ska få sova så länge som jag borde. Bla bla bla, det har varit en eftermiddag av synkront tv-tittande och läsande. Boken (Den moderna kvinnans guide till sex och europeiska tänkare, tidigare omtalad här. Jag kan uppdatera med att förutom författarens felsteg så är även översättningen ganska hafsig) och tv-serierna (Desperate housewives, Grey´s anatomy) ligger på ungefär samma nivå, det är ok men absolut inte mer.

Gårdagens bokfynd skickade jag iväg till Kaisa i ett litet rött paket med vita mönster!

Dagens kreativa: julkort! Vi har klippt, klistrat, ritat och en del är bara skrivna. Med guldpenna förstås.

Jag har tvingat upp en trött och varm erik så vi ska äta lite julig kvällsmat och tända tre ljus innan filmen.
Sucker för traditioner?

Inga kommentarer: