torsdag 25 december 2008

jul, jul, glans över gröna skogar

Juldagen. Mitt huvud är ett såll för jag har knappt kunnat sova sen jag kom hem till familjen. Annars är allt bra och trevligt och jag har tillochmed varit med mor på midnattsmässa. Jag äter choklad, jag smakar på gröten och julmaten även om jag aldrig varit så förtjust i dem. Jag dricker glögg! Jag umgås med syskonen men de påstår att jag är asocial. Vi går långa promenader, halkar på frosten, hoppar över översvämmade bäckar, spelar spel. Och filmer. Årets julklapp var dvd-filmer hos mig. Jag fick två och en del fick många fler.

Och jag fick annat: skiva, guldbok, kalender för kommande året, bambitröja, prickig kjol, lyxpuder, presentkort på åhléns, grön väska.

Jag har virkat oupphörligen sedan jag kom hit.

Jag var hemma hos min gamla vän och virkade och drack te och skvallrade oundvikligen. Min vän ska flytta tillbaka till Götet och det ska även en annan vän. Och då ska min sedan länge planerade syjunta/stick-virk-te-klubb äntligen bli av. Det är bestämt nu och det går inte att dra sig ur och jag ser verkligen fram emot det! Jag kommer alltid ha god marmelad hemma att servera till scones, camambert och annat gott. Erik kommer stå och fylla kannan med rooibos och allt kommer vara fantastiskt mysigt.

Imorgon ska jag träffa en annan gammal vän, kul kul!

2 kommentarer:

Creutz sa...

God jul också till dig!

Creutz sa...

Förresten – vad läser du? Vad skriver du?