tisdag 9 december 2008

pour moi!

Fick ett meddelande av min Kaisavän precis och blev väldans glad för hon har en liten julklapp och brev på väg hit till mig.
Annars sitter jag just nu och läser vid datorn bredvid min upplysta adventsljusstake och försöker göra mig själv glad med julstämningen som brukar vara ett säkert kort. Franskatentan från igår är visst redan rättad (!) och det finns ett facit som jag inte kan öppna på den här datorn.
Det är stressigt och lite jobbigt att göra radionyheter och jag vet inte om jag någonsin kommer att klara det riktigt. Som tur är finns det annat som går lättare, att vara programledare till exempel har jag inga problem med.

Ikväll kommer ett nytt avsnitt av Brothers and sisters och det lever jag för idag.

Just nu:
- Marianne Höök. Ny bok på hela 853 s med samlade texter som jag hoppas få i julklapp. Har givit erik mkt tydliga hintar (ordrar) om det iallfall.
- Cat Power i högtalarna som harmonierar med min sinnesstämning idag.
- Boken av Charlotte Greig jag nämnt tidigare innehåller massa fel (författaren glömmer bort att hon redan förklarat något så hon förklarar det senare i boken en gång till, eller två) som gör att jag inte kan ta den på allvar.
- Gårdagens Kobra. Jag älskar Kobra. De lyckas på något sätt alltid spela mina favoritlåtar dessutom.
- Julbak och glögg med Hanne imorgon
- Simma på torsdag (ja! fritid mitt i veckan!)
- Radioprogram med tema kollektiv

och kommande projekt:
- Norwegian wood av Haruki Murakami
- Förnuft och känsla, filmen, när jag kommer "hem" vid jul för att jämföra med teatern
- Fira lite jul med hela familjen och med eriks

Så ska jag bestämma vad jag ska välja för fördjupningskurs. Tills imorgon...

Inga kommentarer: