onsdag 3 december 2008

ägg, lampor, fotboll, ord och så

Jag har varit med om en helt sjuk upplevelse. När jag var på väg fram till dörren där jag tar hissen upp till min lägenhet kastade någon ett ägg på mig från ett fönster!
Och min systers cykel blev stulen idag. Ett slumpat sammanträffande men man blir lätt konspiratorisk.
Har just varit på en debatt om feminismens framtid med bland andra Petra Östergren. Jag tycker inte riktigt att framtiden avhandlades så mycket eller att något nytt tillfördes mig men jag har ändå en del frågor jga reflekterar över och det är kul att se att många engagerar sig och kommer dit och lyssnar och ställer frågor en sådan här decemberdag när man lika gärna kunde varit hemma och lyssnat på sin trötthet.
Jag tänker alldeles strax gå och lägga mig.
Idag har jag skrivit färdigt och bandat min krönika om passion - om begreppet, om dess (olika) betydelse(r) i ett förhållande.
Imorgon ska jag vara programledare och som gäst i studion har jag "fotbollstjejen" som JÄMO-anmält sin skola för att hon inte fick spela fotboll och fått skadestånd nu. Det blir spännande och roligt. Sändning kl 14-15 imorgon 94,9 Mhz eller gnf.nu. Ett nytt program på fredag samma tid men annan kanal, men fortfarande gnf.nu.

Jag köpte en underbar guldfärgad lampskärm idag. Så lyckades jag laga adventsljusstaken som jag lipade halva söndagen över att den vägrade fungera.

Underbar nostalgi i form av gamla favoritbarnprogram (på youtube finns ju allt)!
T ex. Från a till ö, en gammal favorit som faktisk gick hem även nu. Kan vara en av flera källor som format den ordfascist/perfektionist jag är.

Uppenbarligen gillade jag alla de program som andra (läs Erik) inte gillade. Och även andra har kritiserat mig för att jag älskade Lillstrumpan och Syster yster (som inte fanns på youtube!) och Beppes godnatt-stund.

Ge mig tips på fler barnprogram som jag kan ha glömt eller som jag missat men borde se!