torsdag 15 januari 2009

till chokladen

Jag tror att jag är återvinning personifierad. Inte bara att hela lilla köket svämmar över av ursköljda förpackningar, men att jag tar fram en burk till den grädde jag och min syster skrapar av semlorna hon hade med sig för att "den kan jag ha till chokladen ikväll".
Och choklad med vispgrädde blev det.

Kvällens låt: These days med Nico
Dagens bästa: Solskenet. Promenaden. Koftan på rea. Klar med magasinet (vi höll på nästan 12 timmar igår). Hemmagjorda pitabröd med biffar och hur nöjd man känner sig när man för en gångs skull gjort mat som tar längre än en halvtimme att tillaga. Äta med syster och pojkvän och inte ha så förskräckligt mycket att göra.

Kollar igenom programmet för filmfestivalen och ser fram emot bra film (till skillnad från den jag slötittar på just nu i tv3, får byta till svt och bestämma mig för vad jag tycker om hela Liza Marklund-debatten).

1 kommentar:

Creutz sa...

Nån film du rekommenderar?