söndag 25 januari 2009

jag tyckte att det var så jävla jävla bra

En alldeles vanlig helg och alldeles, alldeles underbar i all sin enkelhet. Inte för mycket inplanerat, utrymme för spontanshopping och videokväll (som blev rödtjut och vattenpipa eftersom dvd:n gick sönder. Varför säger man fortfarande videokväll när det i 99% av fallen inte är video man tittar på?) med Helene.
Artikeln färdigskriven och överambitiöst redigerad i indesign. Lite fransktexter lästa. God, hemlagad mat m Erik (lördag: biffar med ris och tzatziki, söndag: borstj med av mig bakade frallor och matlådor för två dagar!) Routern fixad. Fredagsfödelsedagsfest med bål och sojakorv med bröd. Och så tid över att göra vad man vill; läsa i mastodontboken Konstfeminism, titta på fredagens På spåret, bara slösurfa nu när erik och jag kan ha internet samtidigt igen (över msn: hej älskling, hur har du det där ute i köket?)

Nu ska jag bege mig ut och se Mammut på bio, helgens höjdpunkt. Jag går på bio fyra av fem söndagar så man skulle kunna kalla det tradition. Det är bara för att jag är en Folkets bio-själ men ikväll blir det den kommersiella bion, finansierad med eriks presenkort.

Och mer film blir det - det är ju filmfestival! Imorgon bitti blir det I taket lyser stjärnorna med Fina Liz, det kallar jag start på dagen! Vi borde förstås börja hos mig med en god frukost, vad sägs?

2 kommentarer:

Creutz sa...

Berätta om Mammut!

Anonym sa...

och frukost it is!