söndag 18 januari 2009

Elektricitet och det

Projekten:
Nyaste nytt är att börja yoga. Har kommit på att det är bra att ha en hobby där man rör på sig lite och simningen som jag tänkte hålla uppe blev ju inte av särskilt ofta.

Det har varit en vecka av middagar och vin. Minst sagt. Jag insåg igår kväll när jag satt med ett glas vitt att jag druckit vin fem dagar den här veckan! Och jag som i fredags pläderade för att jag lätt skulle kunna ha en vit vecka, eller till och med månad, för jag dricker ju inte särskilt ofta. Ja, ja, det är väl inte så farligt! Alla dagar utom i fredags så var det bara "ett glas till maten" och i något fall två. Och det är inte varje vecka som jag blir bjuden på middag eller äter ute till höger och vänster.
Ikväll ska jag äta middag hos Hanne och jag vet inte om det kommer finnas vin eller om jag kommer att tacka nej i så fall.
Jag lyssnar på ett radioprogram om Dolly Parton och att någon människa har avslöjat att hon egentligen är en svart man.
Det krävdes två otroligt praktiska tjejer för att byta kontakten så att jag kan använda min fina loppis-lampa och det gick hur lätt som helst och jag frågar mig varför ingen lärt mig att mixtra med kontakter, varför jag själv inte sett till att lära mig det utan förutsatt att någon annan kan fixa saker åt en. Det mest irriterande är att jag inte kollade nogare när de gjorde det där enkla jobbet så att jag kunde göra det själv nästa gång.
Det var under vinkvällen hos mig och jag bortförklarade att jag inte försökt själv med att jag har två fobier och det är elektricitet och bränder.
Jag är iallfall glad som en unge över min fina röda lampa som passar som handen i handsken hos mig!

Inga kommentarer: