måndag 26 januari 2009

saker som snurrrar i huvudet

Svar till Creutz, min hedersläsare:
Mammut var en fantastisk film på många sätt, vackra scener och skickligt skådespeleri. Det var en känsla från början av att saker snart, snart går åt helvete och sådant blir man ju lätt ångestfylld av. Jag hade skyhöga förväntningar och kan inte säga något objektivt, jag älskade filmen och den har gått runt i mitt huvud, ja jag hann inte alls smälta den förrän nästa film (nämnd nedan) kom och gjorde intryck på mig, se den också!

Detta och en massa text som snurrrar i mitt huvud nu, kvalitativ innehållsanalys och kvinnoporträtt i Elle för ananlys.

I dag kom Patti Smith-filmen till mig (varför händer all film på en gång?)! Jag tänker smygkolla lite nu med en kopp te och sjukt höga förväntningar.

Svt har premiär för en serie där förövare och offer möts för att medla. Det låter som taget från... kanal 5? Och lätt att jag väljer dearest Patti!

2 kommentarer:

Creutz sa...

Ett ord: tack.

Anonym sa...

Den där medlingen sker faktiskt inom förvaltningen jag arbetar i! Det du!