måndag 12 januari 2009

Kära Patti

Alldeles snart (den 21:a) kommer en film som jag passivt har längtat ihjäl mig efter sedan jag fick nys om den, nämligen Dream of life med Patti Smith. Och låten, Dream of life, är en av mina favoriter, satte på den nu på vinylen till hennes ära. INGEN annan musiker har berört mig på samma sätt som Patti!

I skolan håller vi på att formge magasin och det är ett mycket tidsödslande projekt. Jag blev sjuk (matad i sängen med nyponsoppa och glass )under förra veckans slut och satt istället i stort sett hela lördagen för att få ihop några sidor. Och det är så svårt att få det snyggt!

Jag sitter faktiskt i skrivande stund med några texter (nja, rader åtminstone) och försöker få ihop någon form av struktur, de stretar alldeles för mycket. Jag ägnar poesin så oerhört lite tid these days men känner mig nöjd på något sätt när jag bara, som nu, bestämmer mig för att sitta och pussla med kaoset lite. För jag har verligen en massa lös text som kan bli något bara man kan få till sådant där svåruppnåeligt kosmos någon gång. Å andra sidan kanske kosmos inte är rätt sak att eftersträva i det här fallet? Kontinuitet, i alla fall.

Jag har fått en franskabok på posten som ska användas flitigt (Oh, ja) på lediga stunder (när?) den här terminen. Men jag gillar ändå att ha franska vid sidan av, även om det innebär extra tid och stress men jag känner verkligen för att komma någonstans med det. Och försöka komma ihåg att jag gör det för min skull.

Nu är det milky tea och äppelchips.
Imorgon är det utflykt till Orust efter skolan!

Det har varit dåligt med post sista tiden. Är det ingen som vill skriva till mig?

1 kommentar:

Anonym sa...

(Oh, vad jag längtar tills lugnet lägger sig och jag får skriva till dig. Det ska bli mig ett sant nöje!)