torsdag 26 mars 2009

arbetsmoral

I går hade jag en särskild känsla av att vara väldigt lycklig och att allt är väldigt, väldigt enkelt. Det var en härlig känsla och egentligen är det fint att man inte är för ofta i ett sådant rus, utan att det mesta är alldeles vanlig vardagsmelankoli präglad av skandinaviskt väder, gnagande oro varvat med morgonsex, måltider och lagom med arbete.
Och arbetet är kul just nu. Det är kul att gå up totalt i saker och ting och jag har en fantastisk lärare fylld av engagemang som försåg mig med massa bra kunskaper och lite skvaller.

Idag har jag dock varit trött på ett sätt jag nog inte upplevt på flera år. Att hjärncellerna inte riktigt är aktiverade. Jag okynnesåt istället. Vi lyckades emellertid skriva ihop intervjufrågor till hela åtta (!) intervjuer som ska göras nästa vecka. Det ska bli ett härligt avbrott att komma till hufvudstaden, träffa en massa människor (det är bara oldies upptäckte vi idag) samt min brevvän Lotusen över en skvätt vin och/eller fika. Och bästa Kaisa som har fixat oss tak över huvudet.

Jag fyller ipoden med radioprogram och musik och en massa bildning har vi att sysselsätta oss med under resan. (Jag hittade just något bra i Liz ipod, Isobel Campbell, den får stanna kvar).

Länk till SR:s program om ockupationen av socialstyrelsen som kom precis i tid för vårt arbete:
http://www.sr.se/sida/laddaner.aspx?ProgramID=2519

Inga kommentarer: