lördag 14 mars 2009

sötebröd

Jag tog fram ett gammalt nystan och började virka, bakade sötebröd och gjorde mig en stor kopp te, allt för att söka det där lugnet som inte infunnit sig på mycket länge nu. Det funkade nästan. Erik ligger i soffan bredvid och tittar på Nalle Puh, jag är sen som vanligt. Borde ta av mig marrimekko-sommarklänningen och tofflorna och hitta något (jag hittar inget jag vill ha på mig i garderoben för tillfället, igår blev jag sen på morgonen för att jag bara såg en hippie i ett tält i spegeln och att det inte var riktigt jag just nu) mer passande för schlagertittande och klassfest. Det blir säker jättetrevligt, jag bara känner mig anti att behöva ta på mig något passande när jag för tillfället inte känner att jag passar i något jag har.
Har varit en lugn dag, läsande av texter till vårt projektarbete, lyxfrukost från Hemköp, optiker, Sushi-lunch med Erik (jag har omvänt honom!), lite mer läsning och sedan städning av badrummet, fikafixande och plötsligt dags att gå. Imorgon får jag läsa körkortsteori och franska istället. Och jag är ganska lugn fortfarande och ska så fortsätta vara.

Såg en asbra film igår- Lars and the real girl. Se den! Tragikomisk är nog den närmaste och kortaste beskrivningen.

1 kommentar:

Creutz sa...

Sushi är rå fisk.