tisdag 10 februari 2009

Livet, ångesten, det underbara och underlivet

Just som jag lagt mig tillrätta här under de nya lakanen, för att se ett par avsnitt av Californication (jag har verkligen gått in för det hela eftermiddagen!), med den fantastiska uppfinningen tv4 anytime (eftersom mediekonsumenten är aktiv och väljer numera själv när man vill kolla, jag hade missat så himla mkt På spåret utan SVT-play), upptäckte jag till grav besvikelse att det minsann kostar pengar att använda anytime! Förstås, man slipper ju reklampauser såhär och på något sätt ska de ha pengar av mig! SVT är det enda som håller, fast jag är bitter just nu över situationen för deras anställda så just nu lägger jag ner mina predikningar över hur fantastiska de är...

För övrigt är jag glad igen! Sista tiden har varit lite av ett svart hål i min tillvaro. Med ljusglimtar förstås men också med en massa psykbryt och tårar och "jag kan ingenting" som det så lätt blir när jag är stressad. Ljusglimtarna har varit: Erik (förstås, alltid, i dag hade han med sig ett fint paket till mig eftersom han har valt att sprida ut förra årets julklappar så de räcker lite längre. Och för övrigt så är han så bäst och jag har blivit nykär sista tiden och han är så fin och duktig och tar nästan all disk) och alla jättefina vänner som jag älskar oerhört och är ofantligt tacksam över. Ni är bäst!
Lycka är: att vara småfull och glad och manisk bland vänner i mitt kök, att sova över hos hanne som står och lagar mat åt mig när jag kommer dit hungrig på kvällen, mina och angelicas otroligt intellektuella samtal över några bitar sushi, paketen som mor skickar, barndomsvänner som kommer och hälsar på, att ha en storasyster som följer med mig till cellprovsundersökningen som jag verkligen har fobi för och (förhoppningsvis) hjälper mig att härda ut. Det är helt fruktansvärt att det ska behöva uthärdas, men ställer man det mot cancer så får det kanske vara värt det. Saker att se fram emot, som efter allt det här jobbiga kommer vin, middag, bio och övernattningskalas med Liz. Tänk att du får sova i mina nya lakan!
Annat bäst är materiella ting och ja, det må vara inkorrekt att bli lycklig över materiella ting- men gardinerna och lakanen i sovrummet gör mig glad och nöjd och jag ska absolut inte ha några ångestfyllda drömmar mer eller oroa mig för morgondagen. Jag ska börja dagen med min favoritgröt i min nya skål (!) och sedan gå till skolan och tycka att det är helt ok att ha det där intetsägande seminariet och på kvällen är det yoga och sådant som inte gjordes i dag. Ja, jag revolterade i dag, mot intetsägande föreläsningar och alla jävla måsten och nu känns allt så himla mycket bättre igen!

2 kommentarer:

Creutz sa...

Grattis till att "allt [känns] så himla mycket bättre igen!"

Anonym sa...

jag tycker om dig också./erik