onsdag 29 april 2009

guldkant

Jag förstår all besvikelse över att jag stängt ute mina trogna läsare från min tillvaro (har åter tröttnat på bloggens funktion som dagbok. I viss mån påbörjat traditionellt dagboksskrivande igen, med hemliga saker som inte platsar här). Det ser ut ungefär som vanligt. Förutom ett relativt långvarigt lyckorus för kanske en och en halv vecka sedan; jag fick jobb, det blev vår, projektarbetet låg på mållinjen. Projektarbetet är snart bara en pdf-fil som man inte behöver återkomma till i tid och otid, vi hade opposition i dag och det gick bra och det mesta i arbetet är vi nöjda med. Om någon vill läsa 30 år av stolthet- en granskning av mediernas rapportering av Pride så säg till så får ni den på mail.

Till sommaren flyttar jag temporärt till Växjö för att jobba som redigerare. Det är kul. Inte bara att få jobbet och all bekräftelse och ekonomi som det innebär, men också att faktiskt lämna mitt vardagsliv för ett tag och göra något annat. Vara någon annan.

Jag ska avsluta så mycket som möjligt innan jag åker; franskakursen med inlämning och en tenta som ännu ligger bortanför min begreppsvärld, körkortet som inte längre ligger alltför långt bort.

Närmast väntar två veckors praktik på GP:s konsumentredaktion. Det känns kul. Lite pirrigt men kul. Konsumentjournalistik skulle i teorin vara perfekt för mig eftersom jag är en snål rättshaverist som går igång som en ångvält när det gäller konsumentfrågor. Så jag hoppas att jag kommer kunna bidra med något.

Sedan körkort! Och lite ledighet, en vecka i London förhoppningsvis! Och all poesi jag ska läsa! Har hunnit fusktitta i Sara Gordans Uppställning med albatross

Nu ska jag deklarera och gå på yoga. Bli en harmonisk människa eller något.

1 kommentar:

Creutz sa...

Jag vill läsa den!