onsdag 8 juli 2009

tid och inte alls något särskilt

Det är en helt annan typ av ledighet här. Det nya livet. Orkar inte gå upp före klockan tio eftersom jag ändrat min dygnsrytm. Sedan undrar jag hur fan jag ska få dagen att gå (dagar brukar inte vara en ocean av ledig tid utan en noga planerad ruta i almanackan) och äter frukost och läser på balkongen. Sedan lyckas dagen alltid försvinna bland det noga planerandet av måltiderna, téet och rostingarna med fikonmarmelad. Böckerna och promenaderna ner till stan.

Men några planer finns:
- Klara körkortet, vilket innebär läs teori minst en timme varje ledig dag och helst andra dagar också.
- Köp absolut inte mer kläder på rea - eller annars heller - gör punkten ovan istället.
- Avverka bokhögen.
Idag avverkade jag Fältstudier i ukrainskt sex, den var amazing.

Nu kommer ganska många dagar av jobb så dagarna ska nog fortsätta gå utan att jag behöver lägga mig i så mycket.

Patti Smith på högsta volym och bryter min tråkighet för att dricka öl med folk från tidningen...

Inga kommentarer: