söndag 24 maj 2009

liljekonvalj-lugn

Praktiken är över och det kändes något vemodigt att behöva sluta just som jag började trivas. Det var ett gäng härliga, duktiga journalister jag jobbade med. Och jag hittar mina artiklar då och då i tidningen nu, i går till exempel. Och på webben i dag. Syns man, finns man, tra la la.
Det känns ovant och konstigt, det här att vara så gott som ledig nu, je ne dois rien, jag måste ingenting. Jag blev alldeles stissig av att inte måste något i min lägenhet, sprang på antikvariat men hade ingen ro att läsa. Så jag flydde till landet. Till mormor och Syster Lo. Här har jag bara ätit, ätit och kört bil. Och kollat på en hel säsong Grey´s anatomy. Läst färdigt Bübins unge. Och börjat läsa Alltid skogen. Varit ledig, je ne dois rien. Och det är konstigt och jag kan bara tycka om det när jag inte är hemma med min vanliga tillvaro.
I morgon ska jag hem igen. Något motvilligt. Men det är bara en vecka för sedan åker jag på semester till London och min gamla vän från gymnasiet. Ska bli sjukt kul.
Är bara en vecka, en vecka av körlektioner, EU-val och en skoluppgift.




Bilden ovan från mormors fotoalbum: min mor+hund.

Inga kommentarer: